چرا باید در رسانههای اجتماعی محتوا تولید کنیم؟| ۳ راهکار برای تولید محتوای بیشتر
در محتوا هیچ نسخهای پیچیدنی نیست
قرار نیست اگر درد مزمن سری را ژلوفن خوب کرد درد حاد دل دیگری هم با این نسخه پیچیده شود.
حکایت محتوا و بستری که برای انتشار انتخاب میکنیم نیز همین است.
نمیشود و نباید برای کسی نسخه پیچید.
نمیشود با قطعیت حکم صادر کرد چه بستری برای انتشار دادن محتواهای تولیدی مناسب فرد است.
ممکن است شروع فعالیت در زمینه محتوا برای فردی با اینستاگرام باشد.
برای دیگری سایت شخصی.
و برای آن دیگریها لینکدین، تویتر و یوتیوب و … .
انتشار محتوا در هر رسانهای اگر در راستای رشد و توسعهی فردی نباشد و نتواند به فرد در راستای اهداف زیر کمک کند، مفت هم نمیارزد:
شناسایی گرایشها و توانمندیهای فردی در زمینه محتوا
کسب نگرش و دیدگاه درست در ارتباط با جنبههای مختلف یک موضوع
شناخت استعداد و توانمدی و تلاش برای بروز آنها
تقویت روحیهی استمرارطلبی
محتوا نسخهپیچ شده جواب نمیگیرد
بارها افرادی را دیدم که در ابتدای تولیدمحتوا با شور و اشتیاق حضور دارند اما رفته رفته نقش حضورشان کمرنگ میشود.
نه این که توانمند نیستند که به اعتقاد من اینها نسخه پیچ آدمهای دیگری شدند.
این روزها به لطف اینترنت بسترهای جدیدی از صفحات اجتماعی شکل میگیرند. این بسترها همانند سبدهایی است که قرار است میوهی تلاشمان را به باززار مخاطبان برساند.
به نظر میرسد که قیاس این رسانهها با یکدیگر کار دشواری باشد.
چراکه هر یک مزایای خاص ارتباطی خودشان را دارند.
حالا اگر این میان بخواهیم نسخه بپیچیم که هر کسی در چه ظرفی میتواند به نتیجهی بهتری برسد فاتحهی محتوا را خواندیم.
بازمیگردم به سخن ابتداییام:
اگر درد مزمن سری را ژلوفن خوب کرد درد حاد دل دیگری هم با این نسخه پیچیده شود.
ممکن است یکی با روزانهنویسی در سایت به خلاقیت وجودیاش برسد و در این راه قدرت تداوم را درک کند.
بالعکس ممکن است آن دیگری در اینستاگرام خودش را و استعدادهایش را شناسایی کند.
این میان مهم شاید مهمتر از هر چیز، کسب انگیزهای از درون است که ما را برای ماندن در راه محتوا سختکوشتر کند.
چگونه نسخه پیچ دیگران نشویم؟
یک
برای آنکه زیر بار محتوا زرتمان قمصور نشود، باید ریسک پذیر باشیم و به خودمان بقولانیم توجه کردن به نتیجه فعلا بماند برای مدتی بعد از بودن در راه محتوا.
دو
نسخهی خودمان باشیم نه ادای دیگری
بله خودمان باشیم.
محتوایی تولید کنیم که اگر هم تقلیدی از دیگری است نشانهای از درونیات ما درش باشد.
مثال میزنم:
اگر آدم شوخطبعی هستیم و در حال آموزش دادن در محتوا هستیم سعی کنیم از این مهارت استفاده کنیم.
حتی مدتی کار طنز انجام دهیم و واکنش مخاطب و بازخوردش را ارزیابی کنیم.
اگر از موسیقی شناخت خوبی داریم و سلیقهی مخاطبان دستمان است لابهلای محتوایمان به کارش ببندیم.
اگر مهارتی داریم در زمینهی کارهای دستی دست به کارش شویم و محتوایی را از روند انجام کارمان برای مخاطب درست کنیم.
سه
فقط امتحان کنید
گاهی ایدهای به سرمان میزند.
خیلی وقتها از ترس خراب کردن نادیدهاش میگیریم.
بهتر است هر ایدهای به یکبار امتحانش میارزد.
اصلا امتحان کردن انواع ایدهها شما را تبدیل به محتواگری میکند که همیشه در آستین خودش چیزی برای غافگیر کردن مخاطب دارد.
این میتواند مخاطب را از دنبال کردن شما و محتوایتان مطمئنتر کند.
انواع مدل تولید محتوا را در رسانههایتان امتحان کنید:
- ساخت ویدئو
- ساخت پادکست
- یادداشتنویسیهای کوتاه روزانه در سایت
- نوشتن مقالات کوتاه و بلند
- نوشتن جملات کوتاه با هر موضوعی
ماندن پشت در خانه و منتظر بودن برای رسیدن کسی از راه که بتواند شما را به مخاطب برساند زهر مهلک مخحتواگری است.
این خلوت را بشکنید و با حضور در صفحات اجتماعی مختلف خود و توانمندیتان را به منصهی ظهور برسانید و جا پایتان را برای جامعهی بیشتری از مخاطبان محکم کنید.
۴ راهکار ایجاد صمیمت در تولیدمحتوا
شش اشتباه در ابتدای راه تولید محتوا
چرایی تولید محتوا در سایت و رسانههای اجتماعی
محتوا بس ناجوانمردانه سخت است
نجمه جان خیلی عالی هستید امیدوارم بتونم با خوندن مقالات شما و به کاربردن توصیه هاتون توی مسیر نویسندگی قدم های محکم تری بردارم